100 שנים למסחריות של שברולט

שברולט חוגגת 100 שנים להתפתחות המסחריות שלה. ההסטוריה, העיצוב והטכונולגיה פורצי הדרך

 

לפני 100 שנים, שברולט הציגה את ה-1918 טון אחד, במה שהביא ליסודות במשך 100 של מסחריות איקוניות. כדי לציין אירוע זה, המותג נזכר בעיצובים הכי גדולים בהסטוריית המסחריות של שברולט. בעוד שעיצובי המסחריות בשברולט השתנו באופן קיצוני במהלך 100 השנים האחרונות, דבר אחד תמיד היה נכון: שינוי הצורה הגיע לאחר שינוי בפונקציונליות בזמן שהמסחריות התפתחו כדי לענות על הצרכים המשתנים של הלקוחות.

"היום, המסחריות של שברולט מתמקדות בעיצוב תכליתי שיוצר אישיות ואפשרויות התאמה פרסונלית עבור ספקטרום רחב של לקוחות המסחריות", כך לפי ריץ' שיר, מנהל העיצוב החיצוני של מחלקת המסחריות בשברולט. "במבט לאחור על עיצוב מסחריות במאה האחרונה, הבנתי כי מעצבי שברולט כבר התמקדו באותן מטרות מאז ההתחלה".

 

הנה המסחריות האייקוניות ביותר של שברולט ב-100 השנים האחרונות, יחד עם נקודת המבט העיצובית לכל אחת לפי ריץ' שיר:

 

1918- טון אחד

 

משאית הייצור הראשונה של שברולט הייתה בהשראת כלי רכב המשמשים להעברת חלקים וחתיכות ממקום למקום. במונחים הפשוטים ביותר, זוהי דוגמה לפונקציונליות שקודמת לתצורה ועיצוב. שלדה "נוסעת" עם קבינה פתוחה, מנוע ארבע צילינדרים מוטבע ומסגרת פתוחה המאפשרת ללקוחות להתקין את הפריט התואם את צרכיהם הייחודיים. אחד מאלמנטים העיצוב היפה הוא הלוגו היפה, שהיה בבירור אלמנט מתוכנן של משאית זו. הגופן, הפרופורציות והצבע הכחול הכהה, השחור כמעט, יוצרים ביטוי מתוחכם מאוד, אפילו לפי הסטנדרטים של היום.

 

1929- סדרת AC למשלוח קל

 

ה- 1929 הייתה מסחרית שברולט הראשונה בעלת קבינה סגורה, אשר יצרה את הפוטנציאל עבור מה שאנחנו מכירים לעיצוב פנים היום. בדומה לכל עיצוב, ברגע שהוגדרו האלמנטים הפונקציונליים, אלמנטים של עיצוב ונוחות התחילו להיות חשובים יותר ויותר עבור רוכשי המסחריות. השינוי הפך במהרה ממסחרית 1918 הפונקציונלית למסחריות עם דגש על עיצוב וקבינה סגורה. זה גם הזמן שבו ניתנה חשיבות לצבע. 

 

1938-  חצי טון 

 

זו הייתה המשאית הראשונה שתוכננה במחלקה לאמנות וצבע שזה עתה נוצרה בשם "מרכז העיצוב", על ידי הארלי ארל וצוותו. (ארל הפך למנכ"ל העיצוב הראשון של .(GMבאותה שנה הבינו את הצורך לתת למשאיות זהות משלהן. ופה ניתן לראות את הדוגמה הראשונה של השפעת העיצוב על משאיות. הפרופורציות התפתחו מן העיצובים הקודמים, עם יצירת משאיות נמוכות יותר עם גריל ופגוש מעוצב ואלגנטי.

 

1947- סדרה 3100

 

זהו אחד העיצובים האייקונים ביותר בהיסטוריה של עולם הרכב. אם מזכירים משאית וינטג' של שברולט, כולם כמעט ידמיינו את המודל הזה בראש שלהם. זו היתה כזאת הברקה, שהמפרסמים הטביעו את הביטוי "עיצוב מתקדם", כי הוא היה גדול יותר, חזק יותר ומבריק מאי פעם. הגריל האופקי בן חמשת הפסים היה השינוי מהפסים האנכיים מהעבר, ותחילתו של מה שהפך לעיצוב המסחרית של שברולט. ניתן לראות כי הפגושים שולבו יותר, כמו גם שינוי מיקום הפנסים מהצד הקדמי, לרוחב הפגוש. דבר זה זה נותן נוכחות רחבה יותר, חזקה יותר. התוצאה היא עיצוב יפה מאוד עם פרופורציות גדולות.

 

 

 

 

נסיעת מבחן

הצעת מחיר

כתוב לנו

אנחנו בפייסבוק

שולחים...
X
לתיאום נסיעת מבחן מלא את הפרטים:
תודה,הפרטים התקבלו בהצלחה!
נציג יצור איתך קשר בהקדם האפשרי
משהו השתבש
נסה שוב
שולחים...
X
להצעת מחיר מלא את הפרטים הבאים:
תודה,הפרטים התקבלו בהצלחה!
נציג יצור איתך קשר בהקדם האפשרי
משהו השתבש
נסה שוב
שולחים...
X
ליצירת קשר מלא את הפרטים הבאים:
תודה,הפרטים התקבלו בהצלחה!
נציג יצור איתך קשר בהקדם האפשרי
משהו השתבש
נסה שוב